K výstavbe cyklotrasy pristúpil Mikroregión Bystrická dolina v auguste 2011. Trasa je situovaná po telese bývalej lesnej úvraťovej železničky, ktorá premávala od prvej polovice minulého storočia z Novej Bystrice až po Oščadnicu. Stavba „Rekonštrukcia existujúcej úvraťovej železničky pre účely vytvorenia cyklotrasy“ sa realizovala prostredníctvom cezhraničného projektu „Zlepšenie dopravnej dostupnosti na poľsko-slovenskom pohraničí“ z Programu cezhraničnej spolupráce Poľsko-Slovenská republika 2007-2013. Výstavba diela bola ukončená v októbri 2012. V rámci realizácie došlo i k osadeniu drobnej architektúry, ktorá pozostáva z informačných tabúľ, lavičiek, stojanov na bicykle a košov na odpadky. Súčasťou cyklotrasy je aj zvislé a vodorovné dopravné a turistické značenie.

Vybudovaním tohto diela vznikla v regióne Bystrickej doliny jedinečná atrakcia pre šport a oddych, ktorá je z väčšej časti vedená po svojom vlastnom telese mimo štátnych ciest, využívajúc málo frekventované miestne komunikácie. To výrazne prispieva k zvyšovaniu bezpečnosti chodcov, cyklistov a cestnej premávky v celom regióne. Cyklotrasa ponúka celoročné využitie. Okrem športov na asfaltovom povrchu v letných mesiacoch poskytuje úpravou bielej stopy ideálne podmienky aj pre bežky.


Predmetom projektu je skvalitnenie dopravnej infraštruktúry so zameraním sa na alternatívne druhy dopravy - cyklistika, kolieskové korčule, bežky v zimnom období. Cieľom je zvýšiť záujem o aktívny oddych, zatraktívniť región Bystrickej doliny, pospájať jednotlivé obce, zvýšiť bezpečnosť dopravy, dostupnosť a podporiť tak ich rozvoj. Značenými turistickými a cyklistickými trasami je možný prechod až do gminy Rajcza v Poľskej republike.

Základné údaje o cyklotrase:
Záber katastrálnych území: Krásno nad Kysucou, Zborov nad Bystricou, Klubina, Stará Bystrica, Nová Bystrica, Radôstka
Dĺžka modernizovaných úsekov: 20,279 km
Začiatok trasy: Krásno nad Kysucou, 384 m. n. m.
Koniec trasy: Nová Bystrica, 725 m. n. m.
Prevýšenie cyklotrasy: 341 m, priemer 1,34%
Začiatok výstavby: 8/2011
Koniec výstavby: 10/2012
PROJEKT REALIZOVAL MIKROREGIÓN BYSTRICKÁ DOLINA